طراحان به خوبی میدانند که تصمیمگیری درباره خرید سیستم مناسب رندرینگ و کارهای گرافیکی کار دشواریه اونهم به دو دلیل؛ اول اینکه سیستم وسیله کسب درآمد یک طراحه و اگه توان کافی نداشته باشه، سرعت و کیفیت کار و در نتیجه درآمد طراح رو تحت تاثیر قرار میده. دوم اینکه قیمت بالای سیستمهای حرفهای باعث شده طراحها بیش از قبل تو انتخابشون وسواس به خرج بدن و گاهی برای داشتن یک سیستم ایده آل حتما میبایست از یک شرکت معتبر و تخصصی در زمینه اسمبل و فروش سیستم طراحی و رندرینگ مشاوره بگیرند.
بودجه
مهمترین محدودیتی که در خرید سیستم طراحی و خرید سیستم رندرینگ وجود داره و تمام موارد دیگه رو تحت تاثیر قرار میده، بحث بودجهاس. شما فقط میتونید در دامنه بودجه خودتون مانوور بدید و براساس اون بهترین گزینهها رو خریداری کنید. اگر به دنبال خرید بهترین سیستم طراحی متناسب با بودجه فعلیتون هستید، بهتره از مشاوران فروش ایران پی سی در این حوزه کمک بگیرید تا بهتری قیمت سیستم رندرینگ و قیمت سیستم طراحی را در اختیار شما قرار دهند
ویژگیهای سختافزاری در سیستمهای گرافیکی و رندرینگ
کامپیوتر مناسب کار گرافیکی و رندرینگ باید از قطعات قدرتمند و هماهنگ تشکیل بشه تا توان پردازش فعالیتهای سنگین رو داشته باشه. در ادامه به بررسی مهمترین عناصر سختافزاری در کامپیوترهای طراحی میپردازیم:
تفاوت بین پردازنده مرکزی و پردازنده GPU در کارهای گرافیکی
در حال حاضر دو روش اصلی برای رندرینگ توسط نرم افزارهای سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه بهصورت کامل به آنها اشاره میکنیم.
رندرینگ پردازنده مرکزی
برای این منظور از پردازنده مرکزی کمک گرفته میشود. در این روش از تمام هستههای پردازنده به صورت ۱۰۰ درصدی استفاده میشود تا رندرینگ تکمیل شود. رندرینگ پردازنده در مقایسه با رندرینگ GPU بسیار کندتر عمل میکند. در صورت نیاز به رندرینگ پردازنده، شما باید پردازندهای را انتخاب کنید که بیشترین تعداد هسته را داشته باشد.
برخلاف تسکهای مدل سازی، پردازشهای ساده را میتوانید روی یک هسته از پردازنده انجام دهید. به خاطر داشته باشید که هرچه پردارنده هسته بیشتری داشته باشد، کامپیوتر رندرینگ مصرف برق بیشتری خواهد داشت و در نتیجه گرمای بیشتری هم تولید میکند. این روند میتوانند در کارایی کامپیوتر شما تاثیرگذار باشد.
رندرینگ GPU
رندرینگ GPU از کارت گرافیک برای اینکار استفاده میکند. کارت گرافیک به دلیل داشتن تصاویر دقیق سه بعدی و ارائه نتایج خوب از آنها، محبوبیت بسیار زیادی در دنیای تسکهای سه بعدی پیدا کرده است. موتورهای رندر GPU در بسیاری از موارد بسیار سریعتر عمل میکنند.
در حالت کلی، رندرینگ GPU بسیار سریعتر از رندرینگ پردازنده مرکزی است و بنابراین بهره وری بالایی را نیز شاهد خواهیم بود. GPU فشار کاری پردازنده مرکزی را کاهش میدهد و بنابراین، کامپیوتر طراحی شما میتواند عملکرد روانتری داشته باشد.
CPU
CPU یا پردازنده مرکزی سرعت و کارایی سیستم رو تعریف میکنه. حداقل نیاز یک طراح گرافیک، سیستمی با پردازده 4 هستهایِ نسل جدید هستش.
GPU
برای کسانی که کارهای طراحی انجام میدن گرافیک قدرتمند و یا اضافه کردن گرافیک مجزا به سیستم ضرورت داره. اگر طراحیهای سبک انجام میدید، یک گرافیک میان رده کار شما رو راه میاندازه اما برای رندرینگ و طراحیهای مهندسی به کارت گرافیک نسل جدید با توان بالا نیاز داریم.
مادربرد
برای کارهای گرافیکی ساده مادربردهای معمولی هم کفایت میکنند به شرطی که درگاههای ارتباطی و شکافهای توسعه کافی برای شما فراهم کنن. در خرید مادربرد به هماهنگی اون با سایر قطعات سیستم مثل کارت گرافیک، رم و CPU توجه داشته باشید چون میتونه هزینهای که کردید رو بهراحتی به باد بده.
هارد
برای فضای ذخیره سازی سیستم طراحی بهتره ترکیبی از هاردهای معمولی و هارد SSD رو به کار ببرید. هاردهای SSD عملکرد سیستم رو روانتر و تجربه طراحی رو لذتبخشتر میکنن.
رم
سرعت رم هنگام خرید سیستم گیمینگ زیاد اهمیت نداره اما برای سیستمهای طراحی مهمه فقط فراموش نکنید نوع رم رو با مادربرد هماهنگ کنید. سرعت و تاخیر مطلوب دو ویژگی مهم در انتخاب رم هستن. در حالت عادی یک رم 16 گیگ DDR4 دوکاناله با فرکانس 3000 تا 3200 مگاهرتز میتونه نیاز یک سیستم طراحی میان رده رو تامین کنه.
مانیتور
نوع صفحه نمایش و دقت رنگ برای طراحان اهمیت بالایی داره. مانیتور سیستم طراحی باید بتونه رنگهایی درخشان و طبیعی نمایش بده تا به چشم آسیب نزنه و کیفیت کار طراح رو تضمین کنه.