دسته‌بندی نشده

سیستم مورد نیاز نرم افزار ویری V-RAY

آشنایی با نرم افزار ویری V-RAY

نرم افزار V-RAY یک موتور رندر سه بعدی بسیار کاربردی برای شبیه‌سازی سه‌بعدی معماری است که بعنوان پلاگین روی نرم‌افزار‌های مختلف مدلسازی قابل نصب است. معماران و طراحان با استفاده از این افروزنه می‌توانند مدل‌هایشان را نورپردازی، آبجکت گذاری، متریال‌دهی کنند و  یک رندر واقع‌گرایانه را ارائه کنند. و بهتر است برای سیستم رندرینگ و یا کامپیوتر طراحی از سیستم مورد نیاز نرم افزار ویری V-RAY پیشنهادی زیر استفاده کنید.

پردازنده CPU:

همانطور که میدانید موتور رندرها بر پایه GPU از کارت گرافیک برای انجام رندر استفاده می‌کنند، بنابراین از نظر فنی باید به دنبال یک پردازنده با حداکثر هسته  مانند Intel i9 10900K با سرعت ۳٫۷GHz (5،۳Ghz Turbo) یا AMD Ryzen 9 5950X با سرعت ۳٫۴Ghz (4.9Ghz Turbo) باشید.

پس بهتر است جهت انتخاب پردازنده سیستم مورد نیاز نرم افزار ویری V-RAY از پردازنده های نسل ۱۰ به بالا از سری i7 و i9 استفاده کنید.

کارت گرافیک VGA(GPU):

کارت گرافیک، RTX 3080 برای شروع عالی است و همچنین بسیار سریع‌تر از کارت‌های سری ۲۰ است. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید RTX 3080 Ti یا  Titan RTX نیز خوب است. به خصوص اگر فقط یک یا دو کارت گرافیک می‌خواهید و با صحنه‌های پیچیده کار نمی‌کنید، یک انتخاب عالی برای شماست.

 

کارت گرافیک RTX 3090 نیز یکی از بهترین پیشنهادات است که بهترین عملکرد را در V-Ray به شما ارائه می‌دهد و ۲۴ گیگابایت حافظه فوق العاده نیز دارد؛ همچنین می‌توانید کولرهای سبک آن را نیز تهیه کنید و در صورت تمایل قابلیت سازگاری با چندین کارت دیگر را دارد.

رم (RAM)

مقدار RAM مورد نیاز شما بستگی به پروژه هایی دارد که قصد کار کردن روی آنها را دارید، اما برای استفاده از GPU V-Ray Next مقدار VRAM دوبرابر روی کارت‌های گرافیک توصیه می‌شود. برای مثال اگر چهار کارت ۸ گیگابایتی با مجموع ۳۲ گیگابایت دارید، داشتن ۶۴ گیگابایت حافظه سیستم توصیه می‌شود.

جهت کار با  CPU V-Ray Nextمعمولا از حافظه‌های اضافی استفاده می‌کنند، اما در نهایت به این بستگی دارد که که صحنه‌های شما چقدر بزرگ و پیچیده هستند. RAMها نسبتاً ارزان هستند، بنابراین اگر در مورد مقدار مورد نیاز خود مطمئن نیستید، بهتر است برای کار با وی ری ۱۲۸GB رم تهیه کنید.

سیستم مورد نیاز نرم افزار ویری V-RAY

هارد دیسک HDD

همیشه توصیه می‌شود که از SSD برای درایو اصلی که سیستم عامل شما را میزبانی می‌کند و نصب V-Ray و سایر نرم افزارها استفاده کنید. سرعت بالای SSD ها به سیستم شما امکان می‌دهد چندین برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌های سنتی، راه اندازی برنامه‌ها و بارگذاری فایل‌ها را انجام دهد. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید، داشتن یک SSD دوم می‌تواند برای ذخیره پروژه‌های فعال شما ایده بسیار خوبی باشد. از آنجا که SSD ها هنوز گرانتر از درایوهای مغناطیسی هستند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *